Kundvagnen laddas  

Vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga kundfrågor. Om du fortfarande undrar över något som du inte hittar svar på nedan är du välkommen att kontakta vår kundservice, kontaktuppgifter till dem hittar du här!

 

Hur avregistrerar jag mig från ert nyhetsbrev?

Längst ner i nyhetsbrevet från oss hittar du en länk som heter "Avprenumerera", klicka på den och välj "Bekräfta avregistrering". 

Vad är skillnaden på Öppet köp och Ångerrätt?

Som kund har du rätt att ångra och returnera en vara inom 14 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan. Vi på Babyland har dock valt att även ha utökat Öppet köp i ett år från inköpsdatum. Detta är alltså frivilligt för företag medan Ångerrätten är en rättighet för dig som kund. Både Ångerrätt och Öppet köp gäller dock för oanvända varor och kunden står oavsett för returkostnaden tillbaka till oss.

Hur gör jag om jag vill ha ett samarbete med er?

Babylands samarbeten sköts av ett nätverk som heter Adtraction och är provisionsbaserat. Här kan du läsa mer om hur du gör för att bli Babyland Affiliate.

Vad kostar en retur?

En retur kostar normalt 39 kronor, 59 kronor eller 159kronor, beroende på vad det är för vara som du önskar att returnera. Kontakta kundservice för mer information och läs mer om returer här.

Hur kan jag spåra mitt paket?

När du lägger din beställning får ni direkt en orderbekräftelse till er mail där ni får en sammanfattning om er order. Så snart vår logistik har packat ert paket skickas ett Leveransbesked ut där ni sedan kan följa paketets resa.

Jag har inte fått min faktura?

Fakturan skickas ut per mail i samband med att vi har packat din order. Om ni inte har mottagit er faktura trots att paketet anlänt till er rekommenderar vi er att kontakta Klarna. Klarna når ni på 08 120 120 10.

Min rabattkod fungerar inte? 

Produkter som redan har ett kampanjpris går aldrig att kombinera med ytterligare rabatt. Vissa produkter är även märkta med texten "Produkten kan ej kombineras med rabattkod i kassan" dessa går inte heller att kombinera med rabattkod. Bland annat LEGO är ett av de märken som aldrig går att kombinera med rabattkod. Vid frågetecken rekommenderar vi er att kontakta kundservice på [email protected]

Kan jag returnera en produkt ur 3 för 2 eller paketpris? 

Om man returnerar en vara från ett paket eller där det varit 3 för 2 kampanj hävs kampanjpriset. Om man returnerar en vara som är köpt med 3 för 2 kommer alltså denna produkt inte att kunna krediteras. Vid retur av en del av ett paket försvinner erbjudandet om paketpris och övriga varor behåller man då till de individuella priserna.

Kan man göra en retur i er butik? 

Vi har en butik på Karlbergsvägen 40 i Stockholm. Det går bra att genomföra en retur i butiken om de skulle ha den aktuella produkten i deras lager. Lättaste är att ni först ringer till butiken på 08 555 912 10 och hör er för. Om butiken inte kan ta emot er retur måste den skickas in till oss enligt våra köpvillkor. 

Jag saknade en produkt i mitt paket?

Vi sammanpackar alltid våra paket i största möjliga mån för att undvika så mycket delleveranser som möjligt. Detta för att spara både på emballage och på miljön. Har ni beställt en produkt som skickats i sin originalförpackning men saknar exempelvis ett paket nappar rekommenderar vi er att i första hand packa upp och kika i originalförpackningen om den mindre produkten kanske ligger sammanpackad här. Om inte ber vi er att kontakta kundservice som får hjälpa er vidare.

Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.