Över 100 Black Week-deals med upp till 80% rabatt! Spana in här

Populära länkar

Kategorier

Varumärken

Visa alla varumärken
Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Frakt och Leveranser

Fri frakt

Babyland erbjuder alltid fri frakt. Det innebär att du som kund alltid har möjlighet att välja ett fraktalternativ där vi inte debiterar någon fraktkostnad oavsett hur många produkter du beställer. Den fria frakten gäller alla varor i vårt ordinarie sortiment oavsett varuvärde, antal produkter, stora eller små, lätta eller tunga. 

Leveranser till Privatpersoner

Beställningar av produkter som finns i lager och som gjorts före kl 15:00 en vardag skickar vi samma dag. Beställningar som skett vid en annan tidpunkt skickar vi nästkommande vardag.

Mindre försändelser skickas som brev med Posten Varubrev Klimatekonomisk, större försändelser skickas med Posten MyPack, DHL Servicepoint eller med Schenker Privpak Miljöpaket. Stora paket där enskilda kollin väger över 20 kg (tex vissa barnvagnar, möbler och barnsängar) skickas med DHL Paket/Stycke. Beroende på när du bokar in leveransen kan detta ta någon extra dag. Vilket fraktsätt och antal kolli det blir bestäms när försändelsen skickas från vårt lager. 

Leveranstiden är 1-2 vardagar med DHL Servicepoint, 1-2 vardagar med Posten MyPack och 1-3 vardagar med Schenker Privpak. Observera att försändelser som skickas som brev kan ta längre tid att nå dig. För leveranser till adresser på Gotland och norr om Sundsvall tar det normalt en dag längre för ditt paket att nå dig. För dig som bor långt från en större stad kan din leverans fördröjas om våra speditörer inte har utkörning dagligen till ditt närmaste ombud. 

Best levererar din beställning hem till dig på vardagar redan samma kväll, morgonen efter eller nästkommande vardagkväll beroende på när du beställer och var du bor.

Vid helgdagar och större kampanjer med hög belastning kan vi tyvärr inte garantera att din beställning skickas samma dag men vi packar och skickar alltid i turordning. 

Adress och Ombud

Babyland skickar beställningar adresserade till den adress kunden angivit och till det ombud kunden valt vid beställningstillfället. Om inget ombud valts skickas paketet till det ombud som visats förvalt i kassan efter att kunden fyllt i rutan ”Postnummer för leverans”. Om det valda ombudet exempelvis har högtryck och inte har plats för paketet kommer detta att skickas vidare till ett annat ombud i närheten, eller hem till dig om försändelsen är för stor för ombudet att ta emot. Då detta är speditörens rutiner är det ingenting vi kan styra över eller ändra. Skulle leveransen fördröjas har vi ingen möjlighet att ersätta för detta, då det ligger utom vår kontroll. Om betalningssättet är Klarna faktura, kampanj- eller delbetalning avgör Klarna om en annan leveransadress går att välja och detta visas direkt i kassan och går inte att lägga till i efterhand. Det går inte att ändra mottagare, adress eller ombud på en försändelse som är skickad från oss. Vid upphämtning av försändelse från ombud behöver giltig legitimation uppvisas.

Vid de tillfällen ett paket aviseras skickas det per sms till det nummer kunden angivit då köpet slutfördes. I de fall kundens adress eller telefonnummer ändras efter beställningstillfället är kunden ansvarig för att meddela Babyland detta innan försändelsen skickats.
Vid beställning till en c/o-adress är det endast adressaten eller ett bud med bådas legitimation som kan hämta ut paketet.
Försändelser kan komma att levereras till ett annat ombud än det valda vid de tillfällen ombudet har fullt på hyllorna.
En beställning som är lagd med en boxadress kan inte levereras om inget ombud valts i kassan.

Observera att då en försändelse skickas som Posten Varubrev som normalt levereras direkt i brevlådan kan den istället hamna hos ett av Posten valt utlämningsställe om Posten anser att den är för stor för kundens brevlåda.
 

BEST

Best levererar din beställning hem till dig redan samma kväll, morgonen efter eller nästkommande kväll beroende på när du beställer och var du bor.
Fraktfritt vid köp över 1000 kr, annars fraktkostnad 99 kr. För att kunna välja leverans med Best måste samtliga varor du beställer finnas i lager vid beställningstillfället.

Stor-Stockholm, Bålsta, Norrtälje, Uppsala, Gävle, Sandviken, Falun - Expressbud samma vardag
Beställ innan kl 14.15 en vardag och få leverans hem till dörren samma vardagkväll 18-22. Beställ innan 22.15 och få leverans nästkommande vardag mellan kl 08-11 (gäller utvalda postnummer i Stockholm/Uppsala).

Göteborg, Ulricehamn, Vänersborg, Trollhättan, Halmstad, Varberg, Falkenberg, Jönköping, Malmö, Lund, Landskrona, Helsingborg, Borås, Skövde, Hässleholm, Kristianstad, Ystad - Expressbud vardagen efter
Beställ måndag-torsdag innan kl 22.15 och och få leverans hem till dörren nästa vardagkväll 18-22.

Norrköping, Linköping, Enköping, Västerås, Örebro, Eskilstuna, Strängnäs, Karlskoga, Morgongåva, Heby - Expressbud samma vardag
Beställ innan kl 12:15 en vardag och få leverans hem till dörren samma vardagkväll kl 18-22. 

Luleå, Boden, Umeå, Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik Piteå, Skellefteå, Skövde, Lidköping, Skara, Mariestad, Tidaholm, Falköping - Expressbud samma kväll
Beställ innan kl 12:15 en vardag och få leverans hem till dörren nästa vardagkväll 18-22. Vissa undantagna postnummer har senare leverans. 

Kalmar, Växjö, Ljungbyholm, Alvesta - Expressbud vardagen efter
Beställ innan kl 12:15 en vardag och få leverans hem till dörren nästa vardagkväll 18-22.

Beställningar som lagts vid en senare tidpunkt skickar vi nästkommande vardag. I vår kassa kan du själv välja leverans vid ett senare tillfälle om det passar dig bättre. Det är inte möjligt att önska en exakt tidpunkt inom spannet för leverans.

Om mottagare ej är hemma återsänds varorna till terminal, och sedan tillbaka till vårt lager om ingen ny bokning görs av Kund. Vi bjuder på ett extra leveransförsök om första leveransen bommats, men vid ytterligare bom lägger vi på en avgift á 95,- per leveransförsök. 

Leverans aviseras EJ så se till att vara hemma.
 

POSTEN
Leveranser med Posten Varubrev Klimatekonomisk skickas hem till dig och lämnas direkt i din brevlåda om det får plats. Det levereras annars till ett postombud i din närhet och aviseras per sms.
Leveranser med Posten MyPack skickas till det utlämningsställe du valt i kassan. För att hämta ditt paket behöver du försändelse-id och legitimation. Om bud hämtar ut paketet behövs både budets och adressatens legitimation.


DHL
Leveranser med DHL Servicepoint skickas till det DHL Servicepoint utlämningsställe du valt i kassan. För att hämta ditt paket behöver du sändningsnumret som du hittar i spårningslänken vi mailat och i aviserings-SMS:et samt legitimation. Om bud hämtar ut paketet behövs både budets och adressatens legitimation.

Leverans med DHL Paket skickas direkt till din adress. DHL kontaktar dig, normalt per sms, för att boka leveranstidpunkt. Om du mottar en tid för leverans som inte passar går den bra att boka om på 0771 345 345. Observera att utkörning måste bokas för samtliga kollin som aviseras och syns i ditt leveransbesked. Leverans sker dagtid helgfria vardagar. 


SCHENKER
Leveranser med Schenker Privpak skickas till ditt Schenker Privpak utlämningsställe. För att hämta ditt paket behöver du löpnumret som du hittar i spårningslänken vi mailat och i aviserings-SMS:et samt legitimation. Om bud hämtar ut paketet behövs både budets och adressatens legitimation.

BUDBEE
Budbee levererar din beställning till stora delar av Stockholm fraktfritt hem till dig redan samma kväll mellan 17 och 22. Du kan själv följa paketets väg till dig i realtid. Sista tid för beställning 12:30. Mer info hittar du här: https://www.budbee.com/
 

INSTABOX
Beställ senast 11:45 och få ditt paket levererat till en förvaringsbox i Stockholmsområdet senast klockan 17 samma dag. Detta fraktsätt finns även i Göteborg, då sker leveransen nästkommande vardag. Instabox samarbetar med Pressbyrån och 7-eleven. Mer information om tjänsten hittar du på http://www.instabox.se/express. När ditt paket är på plats i skåpet får du ett SMS med en kod som du kan använda för att öppna skåpet och hämta ditt paket. Ditt paket ligger i skåpet i cirka en vecka och lagerhålls sedan hos fraktbolaget med möjlighet till ny utkörning i ytterligare en vecka.
 

BUSSGODS
Leveranssätt tillgängligt i norra delen av Sverige med leveranstid på ca. 2 vardagar till ombud. 

Du väljer själv vilket ombud paketet ska skickas till. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID.

BRING

Leverans direkt till din brevlåda tillgängligt i Stockholmsområdet.

Beställ före kl 19:45 och få paketet direkt hem till brevlådan med tidningsbudet. Om paketet är för stort för din brevlåda hängs det i en påse på dörren. Leveransen kräver att ditt namn står på dörren eller att korrekt c/o är angivet.

 

Leveranser till Företag

Mindre försändelser skickas med Posten Varubrev Klimatekonomisk, större försändelser skickas med DHL Servicepoint om detta angetts vid beställningstillfället. Stora paket där enskilda kollin väger över 20 kg (tex vissa barnvagnar, barnsängar) och stora beställningar skickas alltid med DHL Paket, DHL Stycke eller DHL Pall och kostar 149 kr. Vilket fraktsätt det blir bestäms när försändelsen skickas från vårt lager.

Leverans med DHL Paket, DHL Stycke och DHL Pall skickas direkt till företaget. Leverans sker på helgfria vardagar.

Varor som inte finns i lager

Babylands målsättning är att hela tiden ha hela vårt sortiment i lager för omgående leverans. Om en vara är tillfälligt slut får vi normalt in den i lager inom en vecka. Vi vill dock göra dig uppmärksam på att säsongsprodukter kan utgå ur sortimentet och att vissa produkter har mycket långa leveranstider från våra leverantörer till oss, ibland 6-8 veckor.

Om en vara som inte finns i lager vid beställningstillfället blir försenad har du naturligtvis rätt att avboka varan utan kostnad. Om varan inte finns i lager kommer du att få en beräknad leveranstid. Notera att denna kan komma att ändras. 

Returfrakt

Returfraktkostnaden vid Ångerrätt och Öppet köp bekostas av kunden. Vid en reklamation står Babyland för returfraktkostnaden då reklamationen är godkänd och efter överenskommelse. Denna returfrakt sker med DHL, vi kan inte garantera samma returfrakt som valt vid leverans. I de fall Babyland skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden.

Outlösta beställningar

Ej avhämtade paket - vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 195: - om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.