Populära länkarKategorier![]() ![]() ![]() ![]() |
Produkten har lagts
till i din varukorg. ![]()
Produkten har lagts
till i din varukorg. KöpvillkorLagd beställning hos Babyland.se innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på Babyland.se är inkl moms. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. Vi levererar endast inom Sverige. Ett beställningserkännande skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om eventuell delleverans, förseningar etc. Är en beställd vara försenad kan du kontakta oss för en delleverans, så du kan få eventuella andra beställda varor skickade direkt eller varan utbytt mot en annan. Babyland erbjuder alltid fri frakt. Det innebär att du som kund alltid har möjlighet att välja ett fraktalternativ där vi inte debiterar någon fraktkostnad oavsett hur många produkter du beställer. Den fria frakten gäller alla varor i vårt ordinarie sortiment oavsett varuvärde, antal produkter, stora eller små, lätta eller tunga. Läs mer om frakt och leverans här. BetalningsalternativFakturabetalningBetalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer. För Klarnas villkor vid Fakturabetalning, klicka här. DelbetalningDu kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna. KortbetalningSäker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. Klarna DirektMed Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos Klarna och registrera ditt konto. För mer information besök klarna.se ÅngerrättSom kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser inom 14 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätt gäller inte för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis underkläder, toalettsitsar, kosmetiska produkter eller bröstpumpar. Om en hälso- eller hygienartikel kommer tillbaka till oss i förändrat skick kommer varan att returneras på grund av hygienskäl, exempelvis om hygien remsan eller plombering tagits bort. Babyland skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Besked om att du önskar nyttja ångerrätt skall mailas till oss på [email protected] Returer får inte skickas som postförskott. Varan ska vara skickad till oss inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill nyttja din ångerrätt, och ska göras enligt instruktioner du får av oss. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/Sändningsnummer och spara kvittot. Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas, kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se). Använd en tjänst avsedd för leverans till företag, så paketet inte går till ett ombud. Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan. Om varan är använd eller förändrad mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varan behöver alltså returneras i det exakta skick som den mottogs. Kan varan inte returneras på detta sätt behöver du omgående kontakta Kundservice på [email protected] som bedömer om en retur kan göras. Returfraktkostnaden vid Ångerrätt bekostas av kunden. I de fall Babyland skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Babyland inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör. Mindre försändelser skickas enklast som brev eller paket till vårt lager, använd en tjänst avsedd för leverans till företag så paketet inte går till ett ombud. Om du vill kan du även köpa en förbetald fraktetikett av oss, kostnaden för returen beror på vad du ska returnera enligt nedan: Kläder och skor: Returkostnad 29 kr Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning. Ett år Öppet köpBabyland erbjuder ett års öppet köp på alla produkter förutom hygienartiklar och produkter som har ett bäst-före datum. Öppet köp gäller under förutsättning att varan returneras oanvänd och oskadad, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar och klisterlappar finns kvar. En vara som inte är i sådant skick att den går att sälja som ny godkänns inte. Innan en vara returneras skall Babylands kundservice kontaktas. Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila [email protected] eller ringa på 08-555 912 00. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/Sändningsnummer och spara kvittot. Hygienprodukter, blöjhinkar och underkläder får endast returneras i oöppnad originalförpackning. För produkter av den här typen som inte kommer i förseglad förpackning gäller inte öppet köp. Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras om köpet inte längre uppfyller villkoren för erbjudandet. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas. Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning. Returfraktkostnaden vid Öppet köp bekostas av kunden. I de fall Babyland skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Babyland inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör. Mindre försändelser skickas enklast som brev eller paket till vårt lager, använd en tjänst avsedd för leverans till företag så paketet inte går till ett ombud. Om du vill kan du även köpa en förbetald fraktetikett av oss, kostnaden för returen beror på vad du ska returnera enligt nedan: Kläder och skor: Returkostnad 29 kr Det går även bra att göra en retur och byta varor i vår butik om varan är köpt hos dem. Varor köpta i nätbutiken, returneras till nätbutiken. Förlossningsgaranti Om du beställer produkter hos Babyland innan ditt barn fötts gäller Babylands förlossningsgaranti. Om graviditeten eller förlossningen inte går bra får du returnera de varor du beställt och får pengarna tillbaka. Spara dina kvitton och originalförpackningarna. Innan en vara returneras skall Babylands kundservice kontaktas. Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila [email protected] eller ringa på 08-555 912 00.
|