Ange kod BABYJOGGER15 för 15% extra på Baby Jogger t.o.m. 2/10! Till kampanjen

Populära länkar

Kategorier

Varumärken

Visa alla varumärken


Prisjakt 2017 årets nätbutik: Leksaker, barn och baby
Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Köpvillkor

Lagd beställning hos Babyland.se innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på Babyland.se är inkl moms. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. Vi levererar endast inom Sverige. 

Ett beställningserkännande skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om eventuell delleverans, förseningar etc. Är en beställd vara försenad kan du kontakta oss för en delleverans, så du kan få eventuella andra beställda varor skickade direkt eller varan utbytt mot en annan. 

Babyland erbjuder alltid fri frakt. Det innebär att du som kund alltid har möjlighet att välja ett fraktalternativ där vi inte debiterar någon fraktkostnad oavsett hur många produkter du beställer. Den fria frakten gäller alla varor i vårt ordinarie sortiment oavsett varuvärde, antal produkter, stora eller små, lätta eller tunga. 

Läs mer om frakt och leverans här.

 

Betalningsalternativ

 

Fakturabetalning

Fakturan skickas till dig per mail när vi skickat din försändelse. Betalningsvillkor, 14 dagar. Våra fakturor hanteras av Klarna, för mer info klicka här.
Du kan bara beställa mot faktura om du anger din folkbokförda adress som leveransadress samt korrekta och fullständiga personuppgifter. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta med 23,5% + referensränta.


Delbetalning

Babyland erbjuder delbetalning med Klarna samt möjligheten att i efterhand dela upp din Klarna-faktura enligt villkoren för Klarna-konto. Du kan välja att dela upp ditt köp på 3, 6 eller 12 månader räntefritt och 24 eller 36 månader med 9,99% kreditränta. En uppläggningsavgift tillkommer samt en administrativ avgift för varje faktura. Observera att alternativen för delbetalning visas i kassan då Klarna godkänt detta för dig som kund. 

Fast delbetalning 3 månader 6 månader 12 månader 24 månader 36 månader
Uppläggningsavgift 49 kr 99 kr 149 kr 299 kr 299 kr
Fakturaavgift 29 kr 29 kr 29 kr 29 kr 29 kr
Kreditränta 0% 0% 0% 9,99% 9,99%

 

Klarna konto   Uppläggningsavgift   Fakturaavgift   Kreditränta  
1/24 av det utnyttjade kreditutrymmet per månad (minimum 50 kr) 0 kr 29 kr/månad 19,90%

 

 

Kreditkontroll

Om du väljer fakturabetalning får du genast besked om kredit har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. I samband med detta kan Klarna komma att ta en kreditupplysning. I det fall kreditupplysning sker skickas en omfrågandekopia ut till dig, i enlighet med nya kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011. Skulle ansökan inte bli beviljad är ni välkomna att välja ett alternativt betalningssätt eller kontakta Klarna.

 

Kortbetalning

Vi accepterar betal- och kreditkort från Visa och MasterCard. Ingen extra kortavgift tillkommer. Våra kreditkortsbetalningar hanteras av vår betalningspartner Klarna.

 

Klarna Direkt

Med Klarna Direkt betalar du direkt i kassan med Mobilt BankID. Pengarna dras först när vi skickar dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos Klarna. 

 

Förskottsbetalning

Om du väljer förskottsbetalning får du ett beställningserkännande per mail med information om ordernummer, totalbelopp och vårt bankgiro-nummer. Samma information visas även i sista steget i kassan.

De varor du beställt reserveras på vårt lager i 14 dagar och skickas så fort vi erhållit din betalning. Du får ett leveransbesked per mail när beställningen skickas från vårt lager.

Observera att det normalt dröjer 1-3 vardagar från det att du gör din betalning tills vi ser den på vårt konto.

 

Ångerrätt

Som kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser inom 14 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. 

Ångerrätt gäller inte för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis underkläder, toalettsitsar, kosmetiska produkter eller amningsinlägg. Om en hygienartikel kommer tillbaka till oss i förändrat skick kommer varan att returneras på grund av hygienskäl, exempelvis om hygienremsan tagits bort. 

Babyland skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Besked om att du önskar nyttja ångerrätt skall mailas till oss på info@babyland.se. Returer får inte skickas som postförskott. Varan ska vara skickad till oss inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill nyttja din ångerrätt, och ska göras enligt instruktioner du får av oss. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/Sändningsnummer och spara kvittot. 

Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas, kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se).

Använd en tjänst avsedd för leverans till företag, så paketet inte går till ett ombud.

Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.
 Om varan är använd eller förändrad mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varan behöver alltså returneras i det exakta skick som den mottogs. Kan varan inte returneras på detta sätt behöver du omgående kontakta Kundservice på info@babyland.se som bedömer om en retur kan göras. 

Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas. 

Returfraktkostnaden vid Ångerrätt bekostas av kunden. I de fall Babyland skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Babyland inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.

Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning. 

 

Ett år Öppet köp

Babyland erbjuder ett års öppet köp på alla produkter förutom hygienartiklar och produkter som har ett bäst-före datum. Öppet köp gäller under förutsättning att varan returneras oanvänd och oskadad, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar och klisterlappar finns kvar.

En vara som inte är i sådant skick att den går att sälja som ny godkänns inte.

Mindre försändelser skickas enklast som brev eller paket till vårt lager. Använd en tjänst avsedd för leverans till företag, så paketet inte går till ett ombud. Om du vill returnera ett större paket som är kostsamt att skicka som privatperson kan du köpa en förbetald fraktetikett av oss. För små till medelstora paket, t.ex. babygym eller babysitter, kostar den 65 kr och för större paket, t.ex. en barnvagn eller en bilbarnstol, kostar den 195 kr. Priset avgörs av varans storlek och värde. 

Innan en vara returneras skall Babylands kundservice kontaktas. Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila info@babyland.se eller ringa på 08-555 912 00.

Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/Sändningsnummer och spara kvittot. 

Hygienprodukter, blöjhinkar och underkläder får endast returneras i oöppnad originalförpackning. För produkter av den här typen som inte kommer i förseglad förpackning gäller inte öppet köp.

Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras om köpet inte längre uppfyller villkoren för erbjudandet. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas. 

Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning. 

Returfraktkostnaden vid Öppet köp bekostas av kunden. I de fall Babyland skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Babyland inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.

Det går även bra att göra en retur och byta varor i vår butik: http://www.babyland.se/butik
om varan är köpt hos dem.

Varor köpta i nätbutiken, returneras till nätbutiken.

Förlossningsgaranti

Om du beställer produkter hos Babyland innan ditt barn fötts gäller Babylands förlossningsgaranti. Om graviditeten eller förlossningen inte går bra får du returnera de varor du beställt och får pengarna tillbaka. Spara dina kvitton och originalförpackningarna.

Innan en vara returneras skall Babylands kundservice kontaktas. Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila info@babyland.se eller ringa på 08-555 912 00.


Reklamationer

Om vi levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt ber vi dig kontakta oss inom fem dagar från det att varan mottagits för att hjälpa dig att lösa problemet. Detta gäller även emballage om varan i fråga är en säkerhetsprodukt eller på annat sätt en känslig produkt. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. 

Skicka ett mail till info@babyland.se med ditt ordernummer, en utförlig felbeskrivning och vid instruktion bilder och/eller filmklipp som visar felet.

Reklamationsrätten gäller fabrikationsfel. D.v.s. ett fel som uppstått vid tillverkningen och som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. Detta betyder att solblekning, missfärgning, rost och punktering endast går att reklamera inom fem dagar från det att varan togs emot.

Reklamationsrätten gäller inte fel som orsakats av slitage eller brist på underhåll och service.

Vid en av Babyland godkänd reklamation åtgärdar vi felet eller byter ut produkten mot en ny.

Reklamationsrätten gäller inte om kunden själv åtgärdat eller låtit åtgärda felet utan att Babyland godkänt detta. Reklamationsrätten gäller inte om Kund orsakat felet. 

Om någon vara saknas i en leverans ska Babyland meddelas om detta inom fem dagar från det att försändelsen togs emot.

Babyland tillhandahåller inte, eller står för kostnaden för emballage men vi står alltid för eventuell fraktkostnad vid en godkänd reklamation.

När vi eller våra leverantörer skickar en ersättningsvara eller en ersättningsdel försöker vi välja det fraktsätt som är lämpligast men det är inte säkert att det blir samma som vid beställningstillfället. Notera att reklamationsrätten gäller för ursprunglig köpare, och inte längre gäller vid eventuell vidare försäljning. 

Babyland kan behöva kontrollera varan om felet inte kan uppvisas enligt instruktioner från Kundservice. Villkoren för felsökningen får du av oss per e-post. Kan Babyland påvisa ett produktionsfel godkänns reklamationen, och felet åtgärdas utan någon kostnad för Kund. Kan Babyland inte påvisa ett produktionsfel sänds varan i retur, vanligtvis mot en avgift vilket kommuniceras i villkoren som Kundservice sänder per e-post. 

I de fall Babyland skickar reservdelar eller ersättningsvara till kund går denna till beställningsadressen om konsument inte meddelat annat. 

I de fall Babyland skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Babyland inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.

 

Outlösta beställningar

Ej avhämtade paket - vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 195: - om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. 

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.

 

Garanti

Babyland ger alltid 1 års garanti som gäller fabrikationsfel. Dvs ett fel som uppstått vid tillverkningen som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. 

Om det är ett fabrikationsfel på produkten kommer vi i första hand att reparera den och i andra hand att ersätta den med en ny vara. 

  • Garantin gäller Babylands kunder och upphör då varan bytt ägare.
  • Babyland tillhandahåller inte, eller står för kostnaden för emballage.

Kontakta vår kundservice på info@babyland.se, ring på 08-555 912 00 eller besök vår butik om Du vill åberopa garanti eller behöver service på en produkt som köpts hos oss.

 

Kampanjpriser och Erbjudanden

Kampanjpriser och erbjudanden gäller endast köp gjorda under den tid kampanjen eller erbjudandet gäller. Om du inte har fått en bekräftelse på din beställning eller har problem att slutföra ditt köp ber vi dig kontakta oss per mail under kampanjtiden. Kampanjpriser kan inte kombineras med rabattkoder eller andra erbjudanden.

Vid avtal om eventuella specialerbjudanden gäller dessa i totalt 7 dagar från överenskommelse om inget annat anges. Dessa erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter eller kampanjer.

 

Personuppgifter

I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med apoteksdatalagen och dataskyddsförordningen.

Informationen du lämnar om dig själv används av Babyland och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

 

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara tillhör Babyland eller deras leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

 

Fel

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i informationen på sajten och förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Babyland reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder kan skilja sig något ifrån verkligheten och att viss produktinformation inte är slutgiltig. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, felaktiga tekniska specifikationer samt för slutförsäljning eller uppenbara prisfel. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar. 

 

Frågor 

Om du har några frågor om våra köpvillkor är du naturligtvis välkommen att kontakta oss per mail info@babyland.se eller per telefon 08-555 912 00.

 

Notera: Ifall du kontaktar Kundservice inom kort tid från det att du lagt en order hos oss, kan beställningen eventuellt komma att fördröjas då den behöver hanteras manuellt.