Jobba hos oss
Intresserad av att jobba på Babyland.se?
Babyland grundades redan 1959 och har sedan dess levererat barnvagnar, bilstolar, leksaker och andra baby- och barnprodukter till den växande familjen. 2012 lanserades Babyland.se och sedan dess finns vi framför allt online men driver fortfarande en butik i Vasastan i Stockholm.
2018 förvärvades Stor&Liten och Litenleker.se och är numera en del av Babyland-gruppen. Vårt mål är att erbjuda en förstklassig kundupplevelse med branschens snabbaste leverans och bästa kundservice till familjer med barn mellan 0 och 8 år.
Marknadsassistent med fokus på innehållsskapande // TILLSATT
(visstidsanställning tom 2026-01-09)
Älskar du att skapa content och att skapa nyhetsbrev?
Vi söker dig som gillar att arbeta med flera olika uppgifter, lära sig nya saker och trivs bäst där det är både roligt och utvecklande! Du behöver ett sinne för färg och form och tycka att det är roligt att bygga innehåll, oavsett om det är en annons eller ett nyhetsbrev.
Merparten av tiden kommer att läggas på att hjälpa till med nyhetsbrev och att hjälpa till att skapa innehåll för site med mera.
Du kommer också att få hjälpa till med den mässa vi ska medverka på, Underbara Barn.
Några av uppgifterna som du kan få göra är att klippa bilder, bygga mail, skapa organiskt innehåll och att hjälpa till med att skapa banners till våra nyhetsbrev. Inför mässan kan du få hjälpa till med saker såsom att bygga monter. Du kanske också får hjälpa vår inköpsavdelning med en del saker. Vad du kommer att få göra beror på hur behovet ser ut och hur vår kampanjplan ser ut. Vi har ett högt tempo på kontoret och det är viktigt att du inte har problem med att byta fokus mellan olika uppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter
Skapa, publicera och rapportera Instagram-innehåll för våra tre varumärken: Babyland, Stor&Liten och Babyland Norge.
Skapa innehåll för nyhetsbrev & annonser.
Hjälpa till med att skriva meta titles och descriptions.
SEO- arbete såsom att skriva Meta titles.
Bygga nyhetsbrev.
Medverka på Underbara Barn.
Dina personliga egenskaper
Du är kommunikativ och tydlig.
Du är kreativ och problemlösande.
Du bidrar gärna till att skapa en trevlig miljö.
Du är noggrann.
Du tycker det är viktigt att ta ansvar, både för att slutföra dina uppgifter och se till att det du gör har hög kvalitet.
Du är samarbetsinriktad.
Du planerar ditt arbete själv så att du inte missar viktiga händelser.
Om du tycker om att skratta på jobbet, så är det ett superplus. :)
Din profil
Erfarenhet av Photoshop för att kunna hjälpa till med produktion av bildmaterial.
Erfarenhet av att skapa innehåll för Instagram och Meta.
Flytande i svenska, både skriftligt och muntligt. (All vår kommunikation sker på svenska och du kommer att producera skriftligt material)
Kanske har du läst en utbildning inom marknadsföring och vill nu få dina första operativa erfarenheter?
Meriterande:
Kunskaper i norska är ett starkt plus.
Erfarenhet av Meta ads & Pinterest annonsering.
Vana att skapa videomaterial.
Erfarenhet av att skapa innehåll för Pinterest & nyhetsbrev.
Om du inte redan kan så är detta exempel på några områden vi lär dig
Att bygga olika annonsformat och kanske också olika kampanjer i Meta Ads manager.
Bygga mail i vårt CRM system Voyado.
Vilka ration som vi producerar för de olika kanalerna.
Vilka blir dina närmaste kollegor?
Vi är en liten marknadsavdelning (varav en är på mammaledighet) och därför kommer arbetsuppgifterna inte att vara förutbestämda. Du rapporterar till Growth Lead. Din andra kollegor är vår Content creator som både gör grafiskt arbete och texter, en Marknadsassistent med fokus mot sociala medier samt Growth Lead som också producerar material såsom annonscopy.
Vi arbetar tätt där vi båda värdesätter att man kan ge idéer på varandras jobb i positiv anda och kunna skratta tillsammans på jobbet.
Vad vi erbjuder
Ett litet härligt gäng där vi värdesätter teamkänsla och att alla ska trivas på jobbet.
En miljö där alla hjälps åt för att nå våra mål.
En roll där du får lära dig olika delar av marknadsarbetet.
En självständig roll med fullt stöd från vårt team.
Vi arbetar 5 dagar i veckan på kontoret, Sveavägen 168 i Stockholm.
Detta är en visstidsanställning för att förstärka vår avdelning tom 9 Januari 2026.
Vi kommer hantera ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdag: 30 augusti 2025
Låter detta som något för dig? Maila din ansökan till eva@babyland.se
Har du frågor om tjänsten, kontakta Eva Tael, 073-6553210, eva@babyland.se
Inköps- och Dropshipassistent // TILLSATT
Vi söker dig som älskar inköp och som vill arbeta i en stimulerande miljö hos en av Sveriges största e-handlare.
Som dropship- och inköpsassistent arbetar du nära inköpsteamet med stöttning av olika administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga uppgifter är att säkerställa ett effektivt flöde inom dropshipping-verksamheten för e-handelssajten Litenleker.se, hantera produktinformation och kundorderläggning. Du kommer att bli en nyckelperson i samarbetet med våra leverantörer och den interna ekonomiavdelningen. Du kommer att ingå i inköpsteamet och rapporterar till vår inköpschef.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
· Ansvara för produktadministration för dropship-produkter på alla våra siter.
· Orderläggning av kundbeställningar via dropshipping från alla våra siter.
· Löpande kontakt med dropship-leverantörer i operativa frågor
· Samarbete med ekonomiavdelningen gällande leverantörsbetalningar kopplade till dropshipping
· Produktadministration på Babyland och Stor & Liten
· Prisadministration och säkerställande av korrekt prissättning
Din profil
Vi vill att du är nyfiken med mycket energi, att du gillar att ta dig an nya uppgifter och lösa problem.
Du tycker det är viktigt att ta ansvar, både för att slutföra dina uppgifter och se till att det du gör är av hög kvalitet
Du bör ha erfarenhet av inköpsadministration eller genomfört en inköpsutbildning.
Flytande i svenska både skriftligt och muntligt
Bra kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt
Meriterande
Goda kunskaper i Excel
Vad vi erbjuder:
På Babyland värdesätter vi teamkänsla och att vi har roligt på jobbet.
Ett litet med härligt gäng där vi värdesätter teamkänsla och att alla ska trivas på jobbet
En miljö där alla hjälps åt för att nå våra mål
En självständig roll med fullt stöd från vårt team
Vi arbetar 5 dagar i veckan på kontoret, Sveavägen 168 i Stockholm
Vi går igenom ansökningar löpande. Rollen kan tillsättas före sista asökningsdagen den 30 maj.
Ansökan sker senast den 30e maj 2025 genom att maila till cajsa@babyland.se
Välkommen till oss på Babyland!
Personal till logistiken (Morgongåva)
Vi söker löpande nya kollegor till vår logistik i Morgongåva! Vi söker dig som är positiv, engagerad och drivs av att alltid göra ett bra jobb. Du är inte rädd för att ta i och gillar ett högt tempo, samtidigt som du är noggrann. Se annonsen och ansök --> HÄR
till i din varukorg.
Snabb leverans
