Elsa Star Stölden Del 3 (Lättläst)
Elsa är så glad för hon har fått en ny kompis i klassen. Hon heter Amanda och ska sova över hos Elsa ikväll. Tillsammans ska de göra en slimevideo och lägga upp på Elsas Youtube-kanal. De filmar och leker och har jätteroligt, så roligt att Amanda säger att hon alltid vill sova över hos Elsa. Men så snart Amanda åkt hem visar det sig att hon stulit pengar från Elsa, och i skolan nästa dag är hon jättetaskig. Elsa förstår inte vad som har hänt med hennes nya bästis. Varför vill Amanda inte vara hennes vän längre?
Elsa Star är en ny lättläst serie av författaren Lena Lilleste och tecknaren Johanna Arpiainen. Böckerna har kort och läsvänlig text, spännande handling och massor av färgstarka bilder. Själva berättelserna är skrivna med små bokstäver, men i bilderna finns pratbubblor med stora bokstäver. Man kan alltså öva läsning på två nivåer. Och det bästa av allt: Det är så spännande att man glömmer att man övar!
- Antal sidor: 43
- Läsålder: 6-9 år
Produktomdömen och recensioner är viktiga verktyg för Babyland i syfte att informera och inspirera våra kunder.
Vårt huvudfokus är att ha transparenta och relevanta recensioner om vårt produktsortiment.
Läs mer i vår recensionspolicy.
- EAN:
- 9789129736243
- Varumärke:
- Rabén & Sjögren
- Kategori:
- Leksaker > Barnböcker > Sagoböcker 6-9 år
till i din varukorg.
Snabb leverans